måndag 2 april 2012

Copenhagen

I helgen begav vi oss ännu en gång till Köpenhamn för att skata. Resan var bokad för ett tag sen och förutsättningarna var väl kanske inte de bästa. Jag drog på mig en redig stukning på vänsterfoten några dagar innan när vi skatade Nulfytan och Joels knä var fortfarande inte helt bra och något avbokningsskydd hade man ju givetvis inte införskaffat sig.

Dock var alla superpeppade i alla fall och vi begav oss iväg dit i hopp om att åtminstone få en rolig påskhelg i Köpenhamn. Det skall tilläggas att enligt tidigare erfarenheter brukar det alltid vara varmt vid den här tiden på året i Danmark. Det var det INTE! Första dagen efter frukost möttes vi av snöfall så då drog vi bort en sväng till Copenhagen Skatepark och skatade av oss. Eller de andra gjorde i alla fall. Jag vände mest runt i deras eminenta Bowl. Skateparken är ju lite legendarisk får man väl ändå nästan säga då CPH PRO utspelar sig där varje år och även om det inte har existerat särskilt länge har det vuxit och blivit en väldigt omtyckt tävling bland våran planets skateboardtalanger så det kändes ändå kul att få uppleva hur den hallen såg ut. Vi kommer nog ta oss dit en gång till i sommaren när själva tävlingen utspelar sig om jag känner alla rätt.

Efter några timmar tittade solen fram och vi begav oss till SEB-spottet som säkert många känner till där bland annat Abbe har gjort varial heel utför en stor, vit 4-stegs trappa. Där möttes vi av iskalla vindar och massa andra skatesugna åkare så vi drog oss vidare till vita bankspottet som förövrigt är ett rikigt bra spott! Mike fick sig en line filmad medans Basti och Joel kämpade igång på flatten för att bli uppvärmda men fick ändå ingen filmat därifrån. Peter däremot fick saker filmade vart vi än begav oss!

Nu orkar jag inte berätta allting i detalj längre känner jag men jag tycker ändå att Anthonys klipp sammanfattar resan rätt bra för det var ungefär det som filmades på hela resan. Jag har lite guldklipp som inte kommer att visas förräns det är dags för filmpremiär(när det nu blir) men sammanfattningsvis kan jag ändå säga att jag tycker det var en lyckad tripp trots den extrema kylan på så sätt att alla hade sjukt kul trots bristen på tricks, och i slutändan är det väl ändå det som räknas eller hur?



Peters nära-på-att-baila-frontboard-shuv-off-cph-skatepark


Anthonys klipp.


Screenshot med Peter som gör kickflip över ett handrail. Sick!

4 kommentarer:

Linda Taube sa...

Ville bara kika in och säga att jag gillar =) läser väldigt sällan bloggar.. men ni e kul!! keep on doing what u do!!

alexanderedis sa...

Tack vad roligt att höra! Har varit väldigt dåligt med uppdateringar det senaste på grund av att alla klipp osv. ändå postas på facebook men ibland är det kul att skriva ett blogginlägg som det här. Skall försöka göra lite mer frekventa uppdateringar hädanefter. =)

Sörensen.. sa...

Gav er en tanke när jag såg snön på Lördags morgon, men det verkar ju ha gått helt ok endå :D
Har kollat knät och det är rätt bra så skejter vidare i OSLO

peace

alexanderedis sa...

Jasså? Ja, det var inte så nice men vi hade skoj ändå. =) Okej vad bra! Hoppas det är bra väder nästa gång du kommer så vi kan streeta lite. Har ett litet DIY-projekt på gång som förhoppningsvis står klart nästa gång du kommer.